tisdag 11 augusti 2009

Värsta dagen hittills....

.....är dagen i morgon! Imorgon begravs min kära svärfar! Vill bara att dagen ska ta slut, innan den ens har börjat. Jag är så nervös och orolig för hur det ska bli. Hur jag ska reagera och hur J ska reagera.Man vet ju aldrig. Han stod oss så OTROLIGT nära. Det kommer att bli så definitivt i morgon. Undrar så hur det kommer att kännas.

Har läst Pernilla Stalfelts bok "DÖDEN-BOKEN" för killarna idag. Den var ju verkligen kanon. Dom lyssnade andäktigt och ställde lite frågor ibland. Den är att varmt rekommendera om man behöver prata om döden och begravningar. Den täcker allt! Nåt som var skönt var att dom fick bilder och text på vad en begravning är och hur det går till efter begravningen och också lite tankar kring vad som KAN hända efter detta livet. Men det som ändå var allra bäst var att Kasper för första gången sa något om att farfar gått bort. Han sa att nu vet jag vart min gråt är. Den är här inne i magen och har inte kommit ut. Gulliga, älskade unge! Det var såååå skönt att han sa NÅGOT!

Idga har ja också pratat med en man som är muslim och som berättade lite om sina tankar kring döden, begravning och livet efter..... Det var så oerhört härligt att prata med honom och få lite perspektiv och bekräftelse på att vi gjort rätt. Min svärfar var nämligen av muslimsk härkomst.

Nu ska jag sova en välförtjänt sömn och försöka ta mig igenom morgondagen

Inga kommentarer: