lördag 26 juni 2010

Fantasier

De där 215 miljonerna fick ju onekligen mig att fantisera. Faktumär att vi inte slutat än. Tror inte att vi har en enda fantasikrona kvar av dom 215 miljonerna. Det finns ju så mycket man skulle vilja göra om man har obegränsat med pengar., för det måste ju nästan räknas som obegränsat. Räntorna, enbart, måste ju täcka massor.
Hmmmm då har dom ju inte tagit slut, fantasimiljonerna !!!!
Jippi! Då är det bara att fantisera vidare. Det finns en sak som jag och Jocke skulle vilja göra. Fast då krävs mer än pengar då krävs nämligen en STOR skopa mod också.
Vi skulle vilja plocka ut barnen ur skolan och ha hemskola. Så skulle vi ta och resa runt i världen och lära dom och oss allt man måste kunna genom upplevelser och erfarenheter. Då menar jag liksom inte flacka runt ,utan stanna på olika ställen i världen och bo där ett långt tag för att lära, njuta och faktiskt kämpa. Tänk att kunna ge sina barn den erfarenheten!!! Det är något som INGEN skola kan åstadkomma. Naturligtvis hade vi ju fått komma "hem" med jämna mellanrum och tenta av kunskapen. Ingen av oss vet ju hur dom skulle välja att leva sina liv som vuxna så skolbetyg och poäng är ju ett måste. Med godkända betyg och världsövergripande kunskap hade dom kommit långt i livet!
Problemet är att, tja vi har inte dom pengarna som krävs (för vi vill inte jobba undertiden) och iaf jag har inte modet heller!
Jag trivs ju ganska bra med mitt villa, bil, två barn och man-liv. Men lite mer spänning i livet hade ju inte skadat! Det skulle varit så häftigt att få den upplevelsen. Får kanske börja med att resa utomlands lite oftare och när killarna blivit lite äldre börja resa till lite mer udda ställen. Så att dom får lite "resblod" i kroppen.  Själv har jag inte varit utomlands särskilt mycket alls. Sånt fanns det inte pengar till när jag var liten. Så jag har inte den där "nu-måste-vi-utomlands-drivet" i mig. Bara i mina FANTASIER.
Tack för Blogg-ordet Patricia

3 kommentarer:

petra sa...

Åhh ,så vill jag med göra, fast kanske stanna i 1-2 år på varje ställe, jobba och barnen får gå i skola så som jag gjorde, en erfarenhet som är så fantastisk att det går inte att beskriva!Jag skulle kunna tänka mig att ta tjänstledigt (om nu pengar fanns) och bara resa till en massa udda ställen vara inneboende hos de som bor där med allt vad det innebär, så skoj det hade varit!

Malin sa...

Jag vill med vinna massa pengar! Jag ska erkänna, jag hade inte jobbat en dag till i hela mitt liv!!!!

Patricia sa...

Hhahhaah så sjukt bra skrivit. Tänk vad ett ordkan plocka fram. Fantastikst. Kul läsning som ändå är ren sanning i fantasiernas värd.
TUMMEN UPP :)