onsdag 11 augusti 2010

Nä nu jäklar...

....har nåt märkligt hänt!
Jag Petra Azizov, med en uppväxt bland max två balkonglådor, har nu kommit på att det minsann ska kunna gå att klara mycket på egen mark. Jag har bestämt mig för att testa att ta hand om mina"grödor" och sätta nya! Har suttit lite på nätet idag och letat kunskap om saker jag vill så nästa år och om sånt jag måste veta inför hösten om det vi har!
Så nu är den inköpt, min egen lilla trädgårdsbok som ska handla om VÅR trädgård och det vi har. I den ska jag skriva upp sånt jag lär mig och goda råd jag får till mig!
Kan ni förstå var detta kommer ifrån? Jag bara sprudlar och vill liksom bara komma igång med min bok!!
Tänk så förbered jag kan vara till nästa säsong om jag samlar på mig kunskap hela vintern.
Tror det beror på att vi pratat om vilka möjligheter man har till att kunna så och sätta för eget bruk om man bor på landet! Snick-snack tänkte jag häromdagen. Så stor tomt som vi har så kan vi minsann klara det här i förorten ockå ;)
GO Petra GO Petra GO Petra (händerna ska föras i cirklar utifrån din kropp när du läser detta)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go Petra!! Du kan ju fråga en på jobb hon är ju himla bra på sånt där eller det kanske mest är blommor och sånt!!!
petra

Malin sa...

*Hejar på med go go go i cirklar från kroppen*
Är det att det är ut till vänster?????

Heja tjejen, låt oss veta hur det går!