måndag 1 november 2010

Är kaffe kaffe som vilket kaffe som helst eller?

Kaffe!! En dryck som räddat dagen ...varje dag faktiskt!
Hur dricker ni kaffet? Svart, med mjölk, mjölk och socker, latte, espresso?
Själv dricker jag mitt kaffe med mjölk (två dagar till, sen blir det svart).
Men jag dricker inte kaffe till varje pris! Kaffe ska vara gott och man ska njuta!! Automatkaffe till exempel gills inte som kaffe. Det ska vara färskt och nybryggt. Allra helst ska det vara bryggt på min mocca master. Det kaffet slår allt. Jag dricker bryggkaffe på jobb men hemma dricker jag BRYGGKAFFE No1.
Som Skånebo så är det naturligtvis grönt Zoegas som gäller.
Något som också är oerhört svårt att motstå är en riktigt god latte. Tyvärr har jag ingen espressobryggare men jag önskar mig med eftertryck en i 40 års present! *hint, hint*
Jag tävlar också om att vinna en på kaffekokarkokboken som för övrigt är en helläcker sida med en massa otroliga saker som du inte visste om kaffebryggaren. Du kan faktiskt laga mat i din kaffeapparat. Och då MÅSTE jag ju ha en espressomaskin så jag kan få gott kaffe efter maten som jag lagat på min bryggare ;) .
Dom har tävlingen tillsammans med http://www.whiteaway.se/ 
Jag försöker vinna denna:

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan ha en skvätt välling med, lika gott =)