torsdag 8 juli 2010

Men herregud vad jag blev upprörd då!!!

Mona Sahlins uttalande gör mig så irriterad och matt!!!

"15 timmars dagis är otillräcklig avlastning. Det räcker inte."
Finns ett sånt utlåtande från en potetiell statsminister??
AVLASTNING för FÖRÄLDRARNA?? Det är så otroligt dumt sagt så det inte är klokt!
Vi jobbar efter en läroplan som antogs 1998. Anledning till att barnen erbjuds förskoleverksamhet är inte för att avlasta föräldrarna. Det är för att genom väl genomtänkt pedagogisk verksamhet kunna stimulera barnet i sin egen utveckling och hjälpa barnen till en god social kompentens. Jag säger inte att inte föräldrar själv kan ge sina barn massor av den varan, för det kan vi. Utan det är bara så att det blir annorlunda i en dynamisk grupp och med personal som är utbildade till att se och punkmarkera de behov som finns. Vi är ett stöd för familjen inte en AVLASTNING.
Att sen en uppdaterad politiker kallar det DAGIS är ju under all kritik. Dte är till att backa 12 år tillbaka i tiden, innan vi jobbade efter en läroplan.  Mona Sahlin skäms  på dig att underminera alla kommunalare och LO-medlemmar på detta viset. Det är VI som gör henne..... ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja fy vad jag blev arg!! Vilken jädrans grej att söga!!! Hon måste väl ha varit med och godkänt att man antog en läroplan 98 eller hur, nä fy för henne/dom, där förlorade dom min röst!!!!Synd för det hade varit trevligt med fler gratis granebacker kvällar!!!

// Petra