fredag 20 augusti 2010

KRÄFTSKIVA PÅ FESTIVALEN


Malmöfestivalen! Det innebär kräftskiva på stortorget med underbara vänner! Klockan tre var Anneli och Marie på plats för att passa bord. Redan då var det lite sent så vi hamnade ganska långt bak, men vad gör väl det när det är fest!! Själv anlände jag vid femtiden och det dukades och fixades och vi hade det sååå fint med våra röda parasoller som rikmärke för resten av gänget!
I år var det även dags att introducera en ny generation kräftisar. Maries dotter Matilda och hennes kompisar gjorde bra ifrån sig som rookies ;)






Så drog då festen igång och vi hade kanonkul! Det var långdans över hela torget och det var allsång så det dönade. Vin och kräftor i stora lass! Jag hade tom lyckats göra små västerbottenpajer som blev så populära att bordsgrannarna bytte till sig mot ett glas mintsnaps! Vi hade en så underbart härlig kväll! Tack alla tusentals festivalfirare för en underbar kväll. Fler bilder finns här :Kräftis 2010


För er som inte var där.
Så här lät det:


1 kommentar:

patricia sa...

gud va skoj det verkar vara. dock hatar jag kräftor så jag döck upp vid 22,30 tiden. synd jag missade er. det va bra ös på perikles !!!!