fredag 10 september 2010

Härligt

Idag är dagen då det mesta känns bra!
Lämnade barnen vid skolbussen, som gick två timmar innan jag började jobba. När jag kom hem hade Jocke, som är ledig idag, kokt kaffe och te, tänt ljus och förberett en romantisk film som vi skulle se.
Det kändes så underbart att starta dagen så. Jag hade inte ens dåligt samvete för att inte göra "något vettigt". Jag menar hur ofta tar vi tillvara på tillfällena då det bara är VI?
Vi såg en film som heter "A letter to Juliet". Den var så otroligt bra. Tårarna och skratten avlöste varann.
Det och känslan av att se den uppkrupen i soffan med min man gjorde att dagen inte kunde startat bättre. Kändes onekligen lite konstigt att gå och jobba efter det. Ville helst dra ut på känslan och fortsätta med att gå ut och äta lunch och strosa på stan hand i hand.
Men verkligheten knackade på och det var bara till att ta sin breda akter och placera den på sadeln och cykla iväg :)
På jobb var barnen helt otroliga och satte på egen hand ihop en cirkusföreställning som dom visade upp för oss. Deras repetitionstid lät oss vuxna ta en kopp kaffe och Belindas otroliga snickersrutor och snacka ihop oss om saker vi inte hunnit tidigare. Föreställningen var så fin och glädjefull så fortsättningen på dagen blev också perfekt!
Fick gå lite tidigare så jag hann upp till resten av familjen på badet och se Kaspers simskola. Vi åt sedan mat på obs och njöt av det. Väl hemma blev det en lugn stund här vid datorn med en kopp kaffe.
Nu ska jag ta och gå och poppa lite popcorn och trycka upp ett glas vin och krypa upp i soffan med grabbarna och marsvinen och titta på Idol. (Marsvinen har också fått fredagsmys)
Hoppas att ni andra också får en underbar fredagskväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken underbar fredag!!!! det förtjänade ni!! =)kram Lotta

Malin sa...

Ge mig receptet NU!!!!

patricia sa...

Din man är TOPPEN