måndag 11 oktober 2010

Förlåt bloggisar...

Nu har det varit ett par sånadäringa tossdagar igen då bloggen ligger på låg prio.
Kan dock säga att igår hade jag en härlig stund med Emil på Entré. Ensamtid med honom alltså och HAN valde Entré. Jaja jag blev snabbt varse. Han hade en plan........En LEGO-plan. Sparat pengar ett tag och ville köpa en Atlantis-skorpion, modell större. När den var inköpt så var "mysstunden" på Entré slut och bilen skulle vända hem igen för nu vart han sugen på bygge. Sen blev det en eftermiddag då jag fick slappa(!). Emil byggde läääänge och Kasper och hans kompis lekte med lego på hans rum (i det tysta). Underbart.

Idag har det dock varit liite mer hysteriskt.
Kom till jobbet lite tidigare som tur var eftersom det var en del borta (inget dåligt samvete nu Simon, NP fixar allt)på andra avdelningar. In huvudstupa och styra upp dagarna. Iväg på gympa, hem och käka, iväg på nätverksutbildning (Emils nätverk) på barnhabiliteringen. Vi håller på att försöka fixa till bra sociala berättelser till våra barn... Lite klurigt. Men det är ju några gånger till. När det var slut så var det till att stampa på gasen hem eftersom mormor och grabbarna satt på trappen, utelåsta, eftersom Kappe glömt sin nyckel. PUH!
Lagade middag med hjälp av mamma, läste läxor, iväg och handlade lite prylar som Emil behöver i skolan. Kasper passade då på att bränna sina pengar på BR. Hemma sent! Ungar ska nattas efter att ha fått tillåtelse att leka en liten stund med den nya prylen. Men ack......en manick var bort till beyblade-historien. Katasrofen ett faktum. Letade överallt och fick lova Kasper att fortsätta leta och väcka honom tidigt imorgon så han kunde leka då ist. Om jag hittade den! Och det gjorde jag, utanför bilen i trädgården hukandes med en ficklampa. Hängiven? Nja......


Så var det då dags att att in marsvinen, då har dom fanstygen hittat ett sätt att komma under soffan för att undgå att bli inspärrade. Ni skulle sett mig....... Liggandes på magen i soffan och vänta ut dom med en låda i lagom höjd för att kunna släppas ner så fort dom tittade ut. Efter X antal misslyckanden så struntade jag i dom och beslutade mig för att vänta på Jocke som ju kan lyfta den förbannade soffan så jag kan kräla in och dra ut dom.
Allt detta pysslade jag med medan katterna satt på terassen och STIRRADE ut mig. Dom ville in och äta och värma sig. Men jag kunde ju inte släppa in dom eftersom marsvinen var ute och dom kom i sin tur inte in för att mannen jobbar.
PUST!!!!!! Glömde andas när jag skrev. Nu ska jag sova...fort innan mer händer!!!!
God Natt

Inga kommentarer: