måndag 15 november 2010

Äntligen dags!!!!!!

Nu är det äntligen dags att börja "jula". Älskar denna tiden. Idag har varit stora uppläggsdagen och JA jag har gjort listor! Dubbel bonus. Tänk att få göra både listor OCH planera julen på en gång . Lovely!!
Nu är snart allt inplanerat för att få njuta massor av juletiden.....
Jag tänker ut vad som behöver göras och när det behöver göras för att i lugn och ro njuta av att göra lite i taget och få en låååång och lugn jul! Julen är ju inte själva julafton utan resan dit. Allt mys och pyssel och fixande och trixande! Helt fantastiskt.
Det som står på listan för denna veckan är :
idag- skicka ut mejl om att jag vill få in önskelistor
tisdag- göra klart barnens önskelistor och skicka ut dom till släkten
onsdag-bära ner alla julsakerna från vinden så dom kan stå i Matildas rum som ju är tomt fram till jul
torsdag- sammanställa önsklistor samt handla mat och små paket som ska skickas iväg till fattiga barnfamiljer
fredag- köra till terminalen och skicka iväg vårt julklappspaket till Hoppets stjärna
lördag-kolla igenom adventssakerna
söndag-handla julklappar
UNDERBART!!
Låter det mycket ? Det är det inte . Inget som är kul är mycket . Dessutom om man tittar noga så är det ju saker som bara tar en pyttestund men som hade varit stressigt om man skulle gjort allt på en gång.
GOD JUL!!!
(Lugn och fin nu Malin)


8 kommentarer:

Daniel sa...

Härlig julplanering & gött mod du bjuder på!

Daniel sa...

Härlig julplanering & gött mod du bjuder på!

petra sa...

Normalt sett så älskar jag också julen, men denna julen kommer att bli sviiinjobbig! men vi får göra det bästa av det och jula oss mycket innan själva julafton!!

Anonym sa...

SV:Men hörrududu! Inte ska du väl bestämma redan INNAN julen är här att det blir sviiinjobbigt. Då blir det ju det. Tänk nu om, det kommer att gå som en dans för vi har flyttat fokuset till det viktiga. Vi kommer att vara de enda dom inte halvligger i soffan, alldeles dästa och oförmögna att röra oss för att vara med barnen och titta på julklappar och annat kul!/Petra

petra sa...

Nu menade jag inte maten utan att jag bara har ett av mina barn hemma!! det är det som kommer att vara sviinjobbigt!!

Susanne P sa...

Det låter som en perfekt in-för-jul-planering!
Man tar lite i taget, dag för dag!
Det brukar vara ganska hektiskt strax innan jul ändå...
Kram & hoppas att du har haft en bra tisdag!

Malin sa...

försvann jag eller hann jag skicka iväg min kommentar... humm

i alla fall så suckade jag mkt...

Malin sa...

förrsten....hade jag vågat hade jag skickat länken till Boris, ´men jag skakar av skräck....