onsdag 24 november 2010

J+P= SANT

Idag har det varit en ovanlig men välbehövd dag.
Jag har varit ledig och Joakim började inte jobba förrän på eftermiddagen.
Vi har alltså haft tid att göra saker tillsammans utan barn!

Vi började med att tillsammans skjutsa barnen till skolan och tog god tid på oss där och pratade med alla.
Därefter tuffade vi in till Itrim och tränade tillsammans. (Jag skriver tuffade eftersom det i Skåne kommit ett litet snölager och då körs det i 30 på motorvägen Grrrrrrr) Det var så mysigt att träna tillsammans, utan att vi kände oss stressade för att barnen blev passade.
Tog en härlig dusch och fastnade sen i en LÅNG diskussion med en av våra rådgivare om Aspergers. Det visade sig att hennes son är under utredning för just det och hon hade tusen frågor. Såklart lyssnade vi och svarade så gott vi kunde. Det var ju inte så länge sedan som vi var där själv och hade precis samma frågor som hon. Konstigt det kändes , för när hon beskrev sin son så var det som om hon pratade om Emil.

Nåja efter den pratstunden for vi iväg och köpte ett nytt vardagsrum.
Bord, stolar, vitrinskåp och skänk i ek. Jag älskar ek.....
Tänka bara att gå där i affären och titta, titta och titta utan avbrott!
Oj vad vi behöver såna här dagar!
Nästa gång vi får det, om tre veckor, hoppas jag på ett par bra filmer under ett täcke i soffan med varsin kopp te i handen.
Imorgon hoppas jag på att få göra snölyktor
Snökram till er alla!


2 kommentarer:

petra sa...

Mysigt det låter! Det är ni väl värda! hade ni inte möte igår på skolan??? Eller valde ni bort det!

Daniel sa...

mys!
Å snölyktor hoppas vi på!