onsdag 9 februari 2011

Egoboost och dagiskärlek

Tänk vad underbart det var härom kvällen. Jag sitter och slötittar på facebook. Då ser jag att jag fått en vänförfrågan från ett gammalt "dagisbarn". Det var länge sedan som jag satt med honom i famnen för han inte ville sova...........
Nu är han snart 24 år! Nu efter alla dessa år la han till mig på facebook med orden: 
"Hej Petra kommer du ihåg mig?" 
Såklart att jag gör!!! Han var en i det gänget som jag hade förmånen att få följa i många år. Jag började jobba med det gänget när dom var två år och hängde med tills dom började i tredje klass. Dom barnen glömmer jag aldrig. Det var ett gäng med högt tempo och många hade svårt att hantera dom, men dom var underbara om man bara "knäckte koden" 
Det var så kul att titta igenom hans foton på fb och se vad mycket underbart han gjort i sitt liv redan. Där satt jag och mindes med tårarna i ögonen när jag ser ytterligare ett meddelande. " Du har blivit taggad av *****. Ytterligare en i det gänget. Måste få skriva exakt vad hon skrev. 

Nostalgi och tackar vår underbara Petra för våra tidigare år./ Linda o Catty

Jag svarar : Åååå nu gråter jag ! Vad gör ni? 

Auw ♥ vi kom och tänka på allt fint du gjort för oss genom åren och ville tagga en av dem viktigaste människorna i vårt liv ♥

Men finaste ni. Ni är mina ungar allihop. Det var speciellt att få ha er i så många år
Kram

Kramar ♥ ♥ ♥
Så himla underbart att få läsa!!! Det var många tårar den kvällen. Så mycket kärlek och värme i en så liten gest som den första och i så få ord som det sista. Det betydde mycket för mig ska ni veta.

Efter en stund ser jag att en förälder på jobb vars barn jag hade för ett tag sedan svara på inlägget. 
Hon skriver:
Petra har en förmåga att sätta positiva, underbara minnen hos barnen som de aldrig glömmer...

Tack underbara ni för allt fint ni skrivit. Det betyder massor!!!!

7 kommentarer:

Lotta sa...

det är inte bara barn du ger positiva och underbara minnen!!!

Anonym sa...

Åh vad härligt med så fina minnen och så fina ungar. Vilken underbar bekräftelse på ett bra jobb!
Var stolt!!!
Kram,
Lena

Anonym sa...

Jaha, nu grinar jag med...!

Unknown sa...

Men så härligt Petra! :)

Ja att de där små plötsligt blir stora....
Min första kull är också i den åldersklassen nu. Ganska så märkligt att tänka på faktiskt!

Kramar om!

Nina sa...

Men vad roligt! :) Förstår att du blev rörd.. Jag har oxå några av "mina dagisbarn" på fb och det är så kul att se hur bra det har gått för dom. Man längtar lite tillbaks till dagistiden...
Må så gott!
Kram Nina!

Fnulan sa...

Hihihi att ni nästan är lika gamla nu! Häftigt!! Känns läskigt att man har så stor påverkan på barn man mött under åren på dagis. Tänk så viktig man har varit! Och du har ju verkligen lyckats om du får läsa så fint!!!

sv: Jag hade ju gjort storkok med potatissoppa, och INGEN kunde förmå sig att sätta in det i kylskåpet innan dom gick och lade sig... grrrrr Den var supergod!!!

Dom är bara avundsjuka i norr, strunt i dom =)

maria sa...

vad charmigt :)