söndag 19 juli 2009




Tjolahopp tjolahej! Snart börjar sista jobbveckan. Sen vankas det 3 veckors semester! Men innan dess ska som sagt en ny vecka avverkas. Killarna ska gå på dagis resp fritids för första gången sen i början på juni! Men bara denna veckan sen stannar vi hemma tills skolan börjar! Lyxlirarkillarna vettni!!! Emil ser fram emot fritids, faktiskt. Vi tog ett snack med Maria där och hon övertygade honom om att det nästan var roligare att vara på sommarfritids än vad det var att vara ledig. Lika övertygad som Emil är dock inte Kasper!! Nåja det blir nog kul när han väl kommer dit. Har bytt till mig en stängning (vilket ju inte var så svårt) för att vi ska kunna ta det soft och kunna lämna läääänge om det behövs.....


Veckan som kommer innehåller ju en hel del kul! I morr´n ska jag och mannen gå och se "sommaren med Göran". Det ska bli himla kul! Vi börjar med att gå ut och äta nåt gått innan bian drar igång vid 21-tiden. Härlig början på Jockes första jobbvecka.




Vad som då inte är fullt så kul är ju att det återigen är vägningsdags imorgonbitti. Förhoppningsvis har jag inte blivit sämst i gänget för då blir jag fem lattar fattigare!! :(

Mer under veckan? Ja jag ska äta en massa god och nyttig mat hela veckan. På lördag morgon drar vi iväg till kolmården. Vi ska plocka upp Matilda på vägen också, sen följer hon med ner här i ett par veckor efter det1 Ringde just till Kolmården för att kolla om vi kunde få en natt till. Hon blev först alldeles tyst i luren innan hon brast ut:- Men ni har ju redan varit här. Ni har ju bokat era biljetter till den 25/6. Kan lugnt säga att det bröt ut en del svettdroppar i min panna undertiden som jag började febrilt att bläddra i mina papper. Och JO hon hade ta mig tusan rätt!!!!! Vi har bokat en månad för tidigt!!!!!! Snacka om PANIK. 2595:- rakt ut i luften. Det är ju bara att konstatera att vi inte läst igenom bokningen utan bara betalt! Gulliga lilla "Mikaela" på first camp fixade dock till allt så att vi kunde komma på lördag utan att betala allt igen! Vi passade på att boka en natt extra nät vi ändå höll på. Jag såg liksom framför mig hur jag skulle tala om för killarna att vi redan varit på Kolmården men att dom bara inte minns det....eller nåt.......
Allt räddades och jag ska få se delfinshowen och dom små delfinbabysarna som Lina pratat om

Idag har Emil börjat på sin nya aktivitetstavla från Hab. Ja Kasper fick också en, mest för att han också vill ha det som Emil har det! Det gick bra att intoducera den. Så får vi se om en vecka hur det har fungerat. Tanken är ju att han ska ha en veckotavla. Den får han i augusti, men dom tyckte att vi skulle introducera tänket med denna så länge!
Vi får väl se hur det går!
Nu ska jag fixa käk och packa skol/dagis/jobb-väskor......
Vi hörs!!

Inga kommentarer: