fredag 28 januari 2011

Skattkista

Imorgon är det så dags för nästa kalas. älskar att ha hemma-kalas med tema och grejer. Kasper brukar välja "köpekalas" och tro mig jag har försökt övertala honom att ha kalas hemma. Så i år då när jag för mindre än en vecka sedan hade 40 årskalas (med allt vad det innebar) då bestämmer han sig för att ha hemma kalas. Fångarna på fortet ska det vara.
5 olika celler och 3 ledtrådsuppdrag. Blev till att gnugga knölarna och köra igång....
Kan säga att just i år hade JAG kunnat tänka mig köpekalas. 
Fast nu är förberedelserna snart färdiga och det blev riktigt häftigt! Berättar mer i morgon om alla celler.  Har fått anlita morfar som Fader Bebé! Mormor kommer också och hjälper till så får vi vara ledsagande jättar ist för dvärgar. (Joakim ska gå på bio med Emil under tiden, för Emil ville absolut inte vara hemma)
En kollega är en riktig hejare på att göra tårtor och bad om nya utmaningar. Så jag passade på att betälla en skattkist-tårta av henne. Den blev så himla fin och STOR! Lär räcka till släktkalaset på söndag också. Om det nu är okej att sätta fram en tårta som redan är taget av....Hmmm *funderar*
Tusen tack Linda för att du gjorde en så fin tårta. 
Vill ni se mer av hennes tårtor så kolla in här Lindas fb-galleri
Hon kommer snart med en ny hemsida, men tills dess så får ni nöja er med detta... 
Det går att beställa. Bara önska via hennes fbmejl så svara hon säkert ;0)




Hon gjorde en tårta till en av mina andra kollegers tjej också. Hon ska också ha kalas. Gissa om hon gillar att sjunga.

Ha en underbar helg alla därute.
Kram

4 kommentarer:

Fnulan sa...

men guuuuuuuuuuuud vad fin!!! Det kommer ju att bli succe!!!!!
Synd att man inte får va med! men men.. vad är en sal på slottet.....

sv. just det bäst att utnyttja mira nu innan hon blir för stor!!

Anonym sa...

Men vilken häftig tårta och vad kul med tema när ma nhar tjänstvilliga släktingar som hjälper till :-)
Hoppas att det blir ett lyckat kalas med många glada barn!
Sov sött//Lena

Anonym sa...

Kan jag få "hyra in" din familj om ett par år när både Sven och jag fyller år? Visst fyller vi år INNAN också, men inte lika "fint"... Hehe.
DU kan vara hon med piskan och barnen kan vara tigrarna! Tårtan gör jag själv, gillar den typen av pyssel MASSOR!
Må så gott!

Fnulan sa...

Hur har allt gått???

sv: nejnejnej inte kämpa emot, jag är en stolt lagom svensk mamma och sambo =) Jag gillar att va nära alla andra i affären. Mysigt ju! =)=)