torsdag 25 juli 2013

Kontrollfreak med noll koll

Lev er in den här känslan! Blir så trött på mig.
Efter en lång dag på Legoland med barnen och mina föräldrar så är vi hemma i vårt lilla hem vid ca tio tiden på kvällen. Ordentligt trötta. Jag har kämpat som en tok för att hålla barnen vakna så vi kunde somna riktigt gott när vi kom hem. Vi somnade som stockar alla tre. Fast innan det fick jag tyvärr ställa klockan på 06.00 eftersom jag skulle upp och vara på handkirurgen klockan 8.00 .
Flera gånger under dagen säger jag - Å vad jag önskar att jag kunde sova ut i morgon och att jag sedan kunde gå omkring och bara mysa och fisa sedan resten av dagen. (Det har varit väldans ont om sömn i veckan) Nåja, jag får sova på fredag istället. 

Idag på morgonen ringer då klockan och jag är milt sagt medvetslös. Somnar om lite och far sedan upp som skjuten ur en kanon för nu börjar det bli bråttom. Sätter på kaffe och börjar klä på mig. Kommer på någonstans mellan shorts och tröja att jag inte får glömma lappen som ska med dit. 
Drar ner den från kylen och skummar snabbt igenom den. Var det något som skulle fyllas i? 

Men vad tusan står det?????? Du är välkommen FREDAGEN DEN 26/7!!!!!!!

Fredag?? Men det är väl torsdag idag?? Kollar min kalender i iphonen. Jo det är torsdag. Varför har jag skrivit in besöket på torsdagen i kalendern??? Kollar igen. Det har jag inte. Det står precis som det ska på fredagen.
Grrrrrrr, jag har tagit fel på dag. Samtidigt som jag känner mig tacksam att jag skummade igenom lappen innan jag körde så blir jag så irriterad för att jag kunde ju ha fått sova ut som jag så väl behöver. 
Nej, nu blir det istället till att ställa klockan igen i morgon. SUCK. 
gå och lägga mig igen? Nej, tyvärr så funkar jag inte. Har jag väl vaknat så kan jag inte somna igen. 
Det positiva? Ja jag kan ju gå omkring och mysa och fisa hela dagen innan kvällens Robert Wells spelning på Granebacken. Och det väl bra ........antar jag :)

Inga kommentarer: